Jumlah daftar PADU meningkat mendadak – Rafizi

KUALA LUMPUR: Jumlah individu melaporkan maklumat di PADU semakin meningkat secara beransur-ansur apabila pendaftaran ditutup esok.

Menurut Menteri Ekonomi Rafizi Ramli, setakat 11:59 pagi Selasa, lebih 9.8 juta penduduk di negara ini giat berusaha mendapatkan PADU.

“Sejak dua hari ini, kadar pendaftaran dan pengemaskinian PADU meningkat dengan mendadak. Mungkin lebih ramai yang sedar dan bimbang akan tercicir.” Belum masanya untuk membuat deposit. Pergi ke http://www.padu.gov.my atau kunjungi pejabat PADU tempatan anda untuk mengetahui lebih lanjut,” kata orang itu di Facebook hari ini.

Pada 2 Januari lalu, PADU telah dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim, sebagai koleksi data berkaitan demografi, pendidikan, pekerjaan, gaji, komitmen, dan projek berasaskan komuniti.

Pangkalan data utama untuk negara akan disediakan untuk penciptaan analisis berkala dan pendigitalan kalis bocor. Selain itu, dasar dan prosedur membuat keputusan berasaskan data akan digubal, dan pelaksanaan dasar yang disasarkan akan digunakan untuk mengimbangi situasi belanjawan.

Rafizi sebelum ini dimaklumkan bahawa data sistem PADU akan digunakan untuk menyasarkan semula subsidi.

Sementara itu, 1.56 juta kemas kini PADU telah disiarkan di Facebook oleh halaman rasmi PADU di Selangor, diikuti Johor (1.10 juta), Perak (0.98 juta), Sarawak (0.90 juta), Sabah (0.83 juta), dan Kedah (0.76 juta). .

Dengan 0.76 juta penduduk, Kelantan merupakan salah satu negeri; Kuala Lumpur mempunyai 0.57 juta; Pulau Pinang mempunyai 0.56 juta; Pahang mempunyai 0.55 juta; Terengganu mempunyai 0.46 juta; Negeri Sembilan mempunyai 0.42 juta; Melaka mempunyai 0.30 juta; Perlis mempunyai 0.11 juta; Putrajaya mempunyai 0.3 juta; dan Labuan mempunyai 0.2 juta penduduk.

Sumber: Berita Harian

Tinggalkan komen

Kini Viral Malaysia

Kini Viral Malaysia adalah laman socialtaintment dan viral di Malaysia. Kandungan yang terdapat di laman web Kini Viral Malaysia adalah untuk tujuan malumat am sahaja.

Ikuti kami di social media